Analiza SEO
Content strony
Content witryny to pojęcie, które zawiera w sobie wszystkie elementy zawarte i widoczne na stronie internetowej. W jego skład wchodzą przede wszystkim treści i tytuły, ale także pliki graficzne czy strumienie video.
Do oceny aktualnego stanu kondycji contentu naszej strony internetowej wskazane jest przeprowadzenie kompleksowej analizy, nazywanej jako audyt strony internetowej. Szczegółowy raport z wykonanego audytu uwypukli czynniki, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie serwisu oraz zaproponuje działania optymalizujące znalezione nieprawidłowości.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to długofalowy proces. Budując treści zamieszczane na stronie www należy koncentrować się przede wszystkim na ich wysokiej jakości. Przewagę w wynikach wyszukiwania uzyskamy dzięki artykułom przyjaznym dla odbiorców, merytorycznym, napisanym bez błędów ortograficznych i składniowych. Tekst powinien wyczerpująco opisywać dany temat. Wyszukiwarki premiują długie treści, liczące około 2000 słów. Statystycznie taka objętość pozwala na dogłębne omówienie danego tematu. Im więcej treści znajduje się na jednej stronie serwisu tym lepiej dla jego pozycji.
Podczas konstruowania artykułu należy zadbać by tematyka tekstu nie była zbyt ogólna. Google oceniając zawartość stosuje koncepcję Topical Authority. Algorytm analizuje tytuł pod kątem słowa kluczowego i odnajduje w konkretnej publikacji inne powiązane z nim semantycznie frazy. Następnie badane jest ich występowanie w obszarze całego serwisu. Im więcej fraz zostanie odnalezionych tym większe prawdopodobieństwo wzrostu pozycji naszej witryny. Projektując treści online twórzmy całe cykle artykułów o spójnej architekturze informacji.
Wyszukiwarki negatywnie oceniają teksty przesycone słowami kluczowymi lub takie, które ukrywają je w tekście np. stosując białą czcionkę na białym tle strony. Niską ocenę uzyska także zawartość niepoprawnie podzielona na mniejsze sekcje, bez nagłówków i uwypukleń poszczególnych fragmentów specjalnymi znacznikami wyróżniającymi.
Implementując powyższe wskazówki SEO zawartość naszej witryny stanie się bardziej przyjazna zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom.